.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صفر شدن آمار بیماران تالاسمی ماژور در مازندران
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از صفر شدن آمار بیماران تالاسمی ماژور در استان خبر داد.

 

   

 

به گزارش شمال نیوز ، دکتر عباس علیپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه شناسایی بیماری‌های ژنتیکی موفق عمل کرده است، گفت:موارد بیماری تالاسمی ماژور در استان با انجام اقدامات پیشگیرانه و غربالگری به موقع به صفر رسیده است.

 

او با اشاره به پایش وزارت بهداشت از مرکز بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،افزود: مازندران با رشد قابل ملاحضه در زمینه کنترل بیماری ها، به اهدافی که وزارت بهداشت مد نظر داشت رسید.

 

علیپور به ارتقاء مراقبت و بیماریابی در حوزه سرطان‌ها به دلیل غربالگری‌های مستمر در استان خبر داد و گفت: ابتلا به سرطان در استان رو به افزایش است بخصوص سرطان پستان و معده و باید تلاش بیشتری در این حوزه انجام شود.

 

او خواستار همکاری سازمان‌ها و ارگان‌ها در کمک به پیشگیری از بیماری در سطوح اول شد و بر عدم استفاده بی رویه از سموم و مواد شیمیایی در محصولات کشاورزی و غذایی تاکید کرد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران همچنان روند سالمند شدن رو طی می‌کند، گفت: بیشترین بیماری‌ها خصوصا سرطان‌ها در دوران میانسالی گریبان گیر افراد می‌شود و در جامعه افزایش پیدا می‌کند که باید بحث آموزش، غربالگری و پیگیری در هر دو سطح سنی بخوبی انجام گیرد.

 

دکتر علیپور با اشاره به راه اندازی درمانگاه شکستگی استخوان در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری از شناسایی و درمان افراد دچار پوکی استخوان در این مرکز خبر داد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.